0
späť
 

diskuze k tématu: Ojetá Alfa Romeo 159 – radost, nebo starost?

kategórie zaradenia témy: italská vozidla
wimmer_day
počet príspevkov43
dátum registrácie29.01.2009
Piatok 28.03.2014 07:06, .
reagovať
bulawaio
počet príspevkov62
dátum registrácie18.06.2013
Piatok 28.03.2014 07:43, Krása
159 je jedinej kombík,který se mi opravdu líbí. To se Italům vzhledově povedlo.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Piatok 28.03.2014 08:08, Ojetá Alfa Romeo
Mám dosluhující 156 2,4 JTD, nemyslím si, že co do kvality je 159 výrazně lepší (mechanik specializující se na italy to jen potvrzuje). Zkušenosti - elektronika si žije svým životem, to je prostě fakt, občas něco nesepne, nechladí, nehraje, nevytápí, nestahuje, ale druhý den je to v pořádku. Většinou ale odchází senzory a kontakty a kabeláž není zrovna dobře izolována a chráněná. Ale když už člověk nastartuje, je to radost. Motor dle mě patří opravdu ke špičce. Jízdní vlastnosti jsou velice dobré, jen podvozek je tvrdší a přední náprava poměrně hodně trpí tíhou motoru. Tedy shrnuto - kvalita zpracování a elektronika je děs, motor a jízda je skvělá. Spolehlivost je průměrná, přímo úměrná stáří auta. Ale domů nebo do cíle jsem se vždy dostal.
reagovať
Tanguero
počet príspevkov3
dátum registrácie28.03.2014
Piatok 28.03.2014 08:55, AR 159
Mám AR159 1,9/16V od roku 2010 a najeto 150kkm, momentálně na tachometru přes 300kkm.
Jsem zvědav co se zde objeví od redakce, ale protože je to Alfa Romeo, nic dobrého nečekám..
K příspěvku Mischanek - vlastník AR156 může prohlašovat něco o AR159 na základě info od svého mechanika? To je je styl JPP. AR159 má spolehlivou elektroinstalaci, elektronika funguje bezproblémově. Kvalita zpracování AR159 je děs? Pán ve 159 nikdy neseděl.
Ten článek na D-fens se týká předělaného HOLDEN motoru od GM, na ten pozor.
Pro zájemnce doporučuju fórum ALFISTI.CZ, sekce 159 pokrývá všechny možné dotazy, informace jsou prověřené a nejde o žádné dojmy redaktorů, kteří se projeli Alfou pár kilometrů a pak napíšou reportáž.
Největší problém, který řeším - co si pořídíme po AR159? Žádné jiné mě tak neoslovuje a nelíbí se mi jako moje červená AR159 sportwagon.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Pondelok 31.03.2014 13:21, :(
tak já myslím že alfu bud chceš nebo nechceš...jde o to že pokud chceš, tak se všemi negativy - 159 je docela pěkná ale třeba mě osobně se zdá design takový levnější, zejména interier... má to být asi cuore sportivo, jenže to je u 159 trochu pasé protože je těžká jak blázen z čehož je logické že už to nebude ta reaktivní živá alfa jak to bývalo, pokud se ale smíříš s váhou a spolehlivostí která prostě není nijak oslnivá ( i když možná podobná jako například passat B6) a smíříš se s tím, že když tomu budeš nakládat bude odcházet tak budiž. mě osobně na alfě vytáčí spíš kvalita materiálů - včetně origo brzdových kotoučů které se kroutí apod., ložiska u převodovek apod...když už auto trochu sportovního zaměření, tak nějak nevidím důvod proč nejít do bmw 3.
reagovať
tipcarsweb
počet príspevkov12
dátum registrácie31.03.2014
Pondelok 31.03.2014 13:58, DPF
Zajimalo by mne jak si rozumi nafta 1.9 s DPF? Na alfisti.cz ho kazdy odstranuje, ale nevim jestli to je takovy ksilovkarsky syndrom, ze trubka musi byt volna, nebo je tam problem s vypalovanim nebo redenim oleje?
reagovať
eTeflon
počet príspevkov173
dátum registrácie04.11.2008
Pondelok 31.03.2014 22:01, zkušenost se 156 a 159
Kolega má 156 2.4JTD 110kW, do nějakých 250tkm bylo auto jako každé jiné co se do spolehlivosti týče, ale potom začalo opravdu peklo! Za jízdy se mu třeba vytrhlo zadní rameno u PZ kola, vyletělo ozubené kolo ven z převodovky, atd. Auto bylo pravidelně servisované atd. Jako je jasné, že každé auto potřebuje určitý servis atd, ale tady to bylo jak mávnutí kouzelným proutkem a auto téměř ze dne na den umřelo! Jinak za mě 159 SportWagon je nádherné auto, strašně se mi líbí, opravdu strašně, ale auta se opravdu bojím. Majitel jedné nejmenované chip firmy ji má od nova a také to nebylo úplně " v pohodě", ale je ochoten to trpět, protože ji chtěl!. Jak je nápsáno výše: BUĎTO ALFU CHCETE NEBO NE a jste ochoten trpět její "vrtochy"...
reagovať
Tanguero
počet príspevkov3
dátum registrácie28.03.2014
Utorok 01.04.2014 14:24, DPF
DPF byl na motor JTD dodělán, proto s ním bývají problémy. Ale už jsem viděl i několik DPF které byli opravdu KO. Nicméně většina jde ven, protože zvyšuje spotřebu, dusí motor v nízkých otáčkách a ve spolupráci s EGR a SWIRL FLAPS působí jako opravdové kurvítko jinak výborného JTD dieselu. Nová generace 2.0JTD už má DPF řešen jinak, ale zkušenost nemám.
Nechápu komentář o levném interiéru. Já mám vevnitř světlou kůži a rozhodně nepůsobí lacině.
To s tím urvaným ramenem u 156 je k smíchu, tohle se u ŽÁDNÉ 159 nestalo. Z převodovek nelítají ozubená kola. Ale jde o díl GM, není to pravé Alfácké řazení.
Pokud se bát, tak jedině klasického diesel trojboje - DPF, turbo, dvouhmota. Dát si pozor na řízení, to odchází. Dál už prkotiny - zadní stahovačky, lanovody ručky, EGR, žhavičky. Podvozek je dimenzovaný více než slušně, vyměňují se přední horní ramena ve 150kkm, spodní přežijí 300kkm. Pokud vzadu nějaký trotl neurve unibally, tak zadek dá těch 300kkm taky levou zadní. Tlumiče vydrží, ale praskají zadní pružiny na prvním závitu, ty se dají koupit za slušnou cenu.
Díky pověsti Alfy se dají sehnat za slušnou cenu téměř nejeté kousky, jenže spousta borců má rozpočet max 150KKc a pak se diví, že se jim auto sype.
reagovať
gablenz
počet príspevkov137
dátum registrácie12.01.2009
Štvrtok 03.04.2014 11:19, mě se taky utrhlo rameno - ve snu
Ze 156 se urvalo zadní rameno? Tak s tím se nikdo nikdy nesetkal. Jak by taky mohlo? To není možné technicky. Neříkal to náhodou učeň Toník, když se na vesnické diskotéce ve Vyšných Kozofilech sjel extází od vietnamců? To jsou dobré kecy furt. Ale to bude na internetu pořád s těmahle autama... A v reálu opak: puč mi to na chvíli...já se chci projet...prosím prosím... To si musím ale poznamenat: utrhnuté zadní rameno... Nové Octavii se to stát nemůže: ta žádná zadní ramena nenám. Ta má torzní hov*o repasované z Favoritu.
reagovať
klistak75
počet príspevkov1
dátum registrácie03.04.2014
Štvrtok 03.04.2014 16:54, verze Q4
Vlastní někdo z vás verzi Q4 ? četl jsem na fóru, že tam bývá problém s kardanem. AR 159 mám taky v užším výběru, ale zvyknul jsem si u Legacy na čtyřkolku a rozhodně nechci už nic jiného i z praktických důvodů, protože bydlím na vesnici , kde v zimě nejsou úplně ideální podmínky pro každodení cestování...
reagovať
cercanak
počet príspevkov3
dátum registrácie12.07.2013
Štvrtok 03.04.2014 20:57, ALFA
Doporučil bych všem průměrným jedincům,
kupte si auto škoda, sice je to škopek na ježdění z bodu a do bodu b, ale bude vám sloužit a neřešte auta sloužící něčemu jinému než pouze ježdění z bodu a do bodu b za 5l nafty. Sám jsem měl 4 alfy a nikdy se žádnou nebyl problém, pokud akceptujete dražší olej, žádný problém být ani nemůže.
Všem závistivým jedincům šířícím pomluvy gratuluji k jejich perfektním vozům se spotřebou 5l nafty....
reagovať
gablenz
počet príspevkov137
dátum registrácie12.01.2009
Piatok 04.04.2014 09:52, IQči ven!
IQáčovi to nikdy nevysvětlíš jak to s auty je. Ten se inspiroval u Fuga a rád by ojel výfuk vytuněné Octavie fdechtu py*o, bo to viděl u souseda Vomáčky přes plot.

Jinak 159 je pořádný tank, Pasatobijec. Předimenzovaná podlahová plošina, která měla sloužit pro tanky GM koncernu, třeba i Saaby. Psalo se v časopise: "Kdyby na to přišlo, tak bysme dostali i 6 hvězdiček s touhle plošinou..." Podvozek je robustní. Přední ramena jak z dodávky, silentbloky jak z Kamazu v armádní úpravě (na Krymu by mohli vyprávět). Karoserie dobře zpracovaná a tuhá. Interiér typický Ital. Takže kvalita. Kůže co vydrží roky, narozdíl od prémiovek... Stačí mrknout do dvacet let staré 164 a do několik let staré BMW 5. Jedním jezdím s babou do školy(3.0 diesel v té výkonnější úpravě, kombi) Takže vím. Kůže vypadá jak ze stoletého Fordu A.

Nakonec: AR, Subaru, Honda, Acura, Infinity, Lexus.... nejsou pro dementy. Ti drsně šoférujou prémiovky nebo nové Octavie s vlečenou nápravou. Ta tam není náhodou. Je tam proto, aby za ní šel lépe zapřáhnout vlek s hnojem. Taky Rapid je pro ně dobrý kchár. Je hodně konstrukčně jednoduchý, takže dobře konvenuje s jejich mozkem...
reagovať
A4
počet príspevkov134
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 04.04.2014 11:22, RE: IQči ven!
gablenz napísal:
IQáčovi to nikdy nevysvětlíš jak to s auty je. Ten se inspiroval u Fuga a rád by ojel výfuk vytuněné Octavie fdechtu py*o, bo to viděl u souseda Vomáčky přes plot.Jinak 159 je pořádný tank, Pasatobijec. Předimenzovaná podlahová plošina, která měla sloužit pro tanky GM koncernu, třeba i Saaby. Psalo se v časopise: "Kdyby na to přišlo, tak bysme dostali i 6 hvězdiček s touhle plošinou..." Podvozek je robustní. Přední ramena jak z dodávky, silentbloky jak z Kamazu v armádní úpravě (na Krymu by mohli vyprávět). Karoserie dobře zpracovaná a tuhá. Interiér typický Ital. Takže kvalita. Kůže co vydrží roky, narozdíl od prémiovek... Stačí mrknout do dvacet let staré 164 a do několik let staré BMW 5. Jedním jezdím s babou do školy(3.0 diesel v té výkonnější úpravě, kombi) Takže vím. Kůže vypadá jak ze stoletého Fordu A. Nakonec: AR, Subaru, Honda, Acura, Infinity, Lexus.... nejsou pro dementy. Ti drsně šoférujou prémiovky nebo nové Octavie s vlečenou nápravou. Ta tam není náhodou. Je tam proto, aby za ní šel lépe zapřáhnout vlek s hnojem. Taky Rapid je pro ně dobrý kchár. Je hodně konstrukčně jednoduchý, takže dobře konvenuje s jejich mozkem...


To s tím mozkem zrovna od tebe fakt sedí...
reagovať
Tanguero
počet príspevkov3
dátum registrácie28.03.2014
Piatok 04.04.2014 13:19, Alfisti
Vážným zájemcům doporučuju registraci na Alfisti.cz a další komunikaci přímo s majitelem konkrétní motorizace, nebo verze.
Perlička z mojí garáže - spodní přední ramena mi leží v krabici od roku 2011 (velmi výhodná koupě celé sady originál ramen), tehdy jsem měl najeto 160kkm a měnil horní. Letos mám najeto přes 300kkm a konečně je jdu vyměnit. Ne proto že by ty staré byli špatné, ale prostě, když mám nové, tak ať jsou na Alfě
reagovať
gablenz
počet príspevkov137
dátum registrácie12.01.2009
Nedela 06.04.2014 11:52, RE: Alfisti
Tanguero napísal:
Vážným zájemcům doporučuju registraci na Alfisti.cz a další komunikaci přímo s majitelem konkrétní motorizace, nebo verze.Perlička z mojí garáže - spodní přední ramena mi leží v krabici od roku 2011 (velmi výhodná koupě celé sady originál ramen), tehdy jsem měl najeto 160kkm a měnil horní. Letos mám najeto přes 300kkm a konečně je jdu vyměnit. Ne proto že by ty staré byli špatné, ale prostě, když mám nové, tak ať jsou na Alfě


To ti tu nikdo nebude věřit. Iqáči typu Gottak, A4, TomasKrtek... tolik inhalujou v prasečáku čpavek, že jim jejich už tak nízká IQ poklesla na polovinu. A chtěj po hova*u, co má aktuální IQ 41, 2, aby chápal pojmy: ramena náprav, nová dovnitř, stará ven... atd. To musíš na jiný server.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Nedela 06.04.2014 14:05, RE: Alfisti
gablenz napísal:
Tanguero napísal:
Vážným zájemcům doporučuju registraci na Alfisti.cz a další komunikaci přímo s majitelem konkrétní motorizace, nebo verze.Perlička z mojí garáže - spodní přední ramena mi leží v krabici od roku 2011 (velmi výhodná koupě celé sady originál ramen), tehdy jsem měl najeto 160kkm a měnil horní. Letos mám najeto přes 300kkm a konečně je jdu vyměnit. Ne proto že by ty staré byli špatné, ale prostě, když mám nové, tak ať jsou na Alfě
To ti tu nikdo nebude věřit. Iqáči typu Gottak, A4, TomasKrtek... tolik inhalujou v prasečáku čpavek, že jim jejich už tak nízká IQ poklesla na polovinu. A chtěj po hova*u, co má aktuální IQ 41, 2, aby chápal pojmy: ramena náprav, nová dovnitř, stará ven... atd. To musíš na jiný server.


Nepiš prosím tě o něčí IQ, když to tvoje je někde pod bodem mrazu.
reagovať
bulawaio
počet príspevkov62
dátum registrácie18.06.2013
Piatok 18.04.2014 08:21, 1.8i
Ahoj, mohl by někdo zhodnotit jaká je 1.8-ka 103 Kw? Myslím, že nepatří do rodiny JTS motorů - jaká je spolehlivost toho motoru, případně něco o něm - jestli by to byla dobrá volba
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.