0
späť
 

diskuze k tématu: Spolehlivost AR 147

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, automobilky, italská vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 13.06.2013 21:38, Spolehlivost AR 147
Dobrý den,

potřeboval bych poradit jak je to se spolehlivostí Alfy Romeo 147. Jedná se o ročník 2001 s motorem 1,6 (77kW). Nikdy jsem Alfu neměl, vždy jsem jezdil Peugeoty, ale chci změnu. Ročně najezdím do 20.000km.

Děkuji Lukáš
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Streda 31.07.2013 21:09, Re:
Dobrý den. Alfa Romeo 147 je na tom se spolehlivostí poměrně dobře, musíte se ale připravit na vyšší provozní náklady motorů TwinSpark obecně. Je důležité pravidelně měnit olej, jelikož tyto motor se při zátěži poměrně hodně zahřívají, což přispívá k rychlejší ztrátě jeho mazacích schopností. Každých 80 tisíc najetých km je potřeba vyměnit rozvody. Týká se to nejen pohonu vačkových hřídelů, ale i řemene pohánějícího dvojici hřídelů vyvažovacích. K zajištění spolehlivosti je také dobré vyměnit řemen pohonu příslušenství a jeho napínací kladku. Za vše dohromady bude značkový servis chtít 22 tisíc Kč. Levná není ani výměna osmi zapalovacích svíček. Ohledně volby motoru, spíše než základní šestnáctistovky s výkonem 77 kW Vám doporučím jeho výkonnější verzi s 88 kW. Tento motor je tichý, pružný a úsporný.
reagovať
Monco
počet príspevkov16
dátum registrácie13.12.2013
Piatok 13.12.2013 11:26, RE: Re:
Karel - TipCars.com napísal:
Dobrý den. Alfa Romeo 147 je na tom se spolehlivostí poměrně dobře, musíte se ale připravit na vyšší provozní náklady motorů TwinSpark obecně. Je důležité pravidelně měnit olej, jelikož tyto motor se při zátěži poměrně hodně zahřívají, což přispívá k rychlejší ztrátě jeho mazacích schopností. Každých 80 tisíc najetých km je potřeba vyměnit rozvody. Týká se to nejen pohonu vačkových hřídelů, ale i řemene pohánějícího dvojici hřídelů vyvažovacích. K zajištění spolehlivosti je také dobré vyměnit řemen pohonu příslušenství a jeho napínací kladku. Za vše dohromady bude značkový servis chtít 22 tisíc Kč. Levná není ani výměna osmi zapalovacích svíček. Ohledně volby motoru, spíše než základní šestnáctistovky s výkonem 77 kW Vám doporučím jeho výkonnější verzi s 88 kW. Tento motor je tichý, pružný a úsporný.


Jako majitel AR147 s touto motorizací vás musím varovat před některými tvrzeními předchozího příspěvku. Původně se opravdu rozvody měnily po 80 tisících, ovšem neriskoval bych to ani náhodou. Maximální strop tohoto motoru je 60tisíc a to opravdu už s odřenýma ušima - tuto informaci dokonce zveřejnil i sám Fiat. Servisní interval výměny oleje je maximálně 12 tisíc a olej pouze předepsaný výrobcem (selenia 10w40 nebo 10w60 podle toho co do toho lil předchozí majitel).

Tyto dvě fakta si zapište do paměti, a pokud je budete dodržovat, může vám auto sloužit hodně dlouho.

Opatrnost u nákupu netřeba zmiňovat, jen zde to platí možná ještě více, než u ostatních aut.
reagovať
BMW528i
počet príspevkov372
dátum registrácie07.01.2013
Piatok 13.12.2013 18:41, RE: Re:
Monco napísal:
Karel - TipCars.com napísal:
Dobrý den. Alfa Romeo 147 je na tom se spolehlivostí poměrně dobře, musíte se ale připravit na vyšší provozní náklady motorů TwinSpark obecně. Je důležité pravidelně měnit olej, jelikož tyto motor se při zátěži poměrně hodně zahřívají, což přispívá k rychlejší ztrátě jeho mazacích schopností. Každých 80 tisíc najetých km je potřeba vyměnit rozvody. Týká se to nejen pohonu vačkových hřídelů, ale i řemene pohánějícího dvojici hřídelů vyvažovacích. K zajištění spolehlivosti je také dobré vyměnit řemen pohonu příslušenství a jeho napínací kladku. Za vše dohromady bude značkový servis chtít 22 tisíc Kč. Levná není ani výměna osmi zapalovacích svíček. Ohledně volby motoru, spíše než základní šestnáctistovky s výkonem 77 kW Vám doporučím jeho výkonnější verzi s 88 kW. Tento motor je tichý, pružný a úsporný.
Jako majitel AR147 s touto motorizací vás musím varovat před některými tvrzeními předchozího příspěvku. Původně se opravdu rozvody měnily po 80 tisících, ovšem neriskoval bych to ani náhodou. Maximální strop tohoto motoru je 60tisíc a to opravdu už s odřenýma ušima - tuto informaci dokonce zveřejnil i sám Fiat. Servisní interval výměny oleje je maximálně 12 tisíc a olej pouze předepsaný výrobcem (selenia 10w40 nebo 10w60 podle toho co do toho lil předchozí majitel). Tyto dvě fakta si zapište do paměti, a pokud je budete dodržovat, může vám auto sloužit hodně dlouho. Opatrnost u nákupu netřeba zmiňovat, jen zde to platí možná ještě více, než u ostatních aut.


plně souhlasím, olej bych doporučil spíš max po 10 radši 8tis km a kontrolovat množství. motor ts je dobrý, ale je potřeba o něj pečovat, jinak je lehké ho zničit. ts bych koupil jedině s jasnou historii jak se o něj majitel staral, pak vydrží hodně dlouho a nabídne super svezení. nebo se poohlídnout po téměř nezničitelném jtd, které je víc blbuvzdorné.

reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.