danet - redakce TipCars napísal:
A4 napísal:
"Aditivum může vylepšovat ...... "Tak může vylepšovat nebo skutečně vylepšuje?A jak je to s přidáváním aditiv u starších benz. motorů s nepřímým vstřikováním, má vůbec smysl?
Aditiva u starších atmosferických motorů - pokud tankujete N95, smysl mají, ale je dobré je používat dlouhodobě. Někteří majitelé místo přidávaných aditiv tankují vysokooktanový benzín. Vaše auto, resp. řídící jednotka motoru by ale měla poznat, že jste vysokooktanový benzin natankovali a přizpůsobit tomu chod motoru.
Vysoké OČ a aditiva jsou 2 různé věci.
Existují aditivované N95 a obyčejné N95.
A pak jexistují prémiové benzíny, které mají jednak vysoké OČ, které umí motory se senzory klepání lépe využít a jednak i aditiva.
Na OČ se motor adaptuje poměrně rychle, ale detergentním atditivům asi nějakou dobu potrvá, než rozpustí karbonové úsady. Ono rozpustit to naráz motoru taky neprospěje.
Obecně je to trochu duchařina a v tomto ohledu věřím jen tomu, co vidím a cítím. Dlouho jsem jezdil na aditivovaný benzín z Globusu, pak když byl drahý, přešel jsem na jejich obyč. a nezaznamenal rozdíl. Pak jsem nabral u nějaké benzínky a zase necítil rozdíl. Jenže letos jsem byl 2x v Rakousku a tankoval tam a subjektivně mi přišel lepší a objektivně jsem měl nižší spotřebu, no a pak jsem se vrátil a pokračování je nahoře. Po natankování obyč benzínu v ČR auto citelně zvadlo.
Takže různí lidé mohou různě mudrovat, ale já mám tu zkušenost, že na rakouský benzín mi to prostě jelo líp.
Jo, taky jsem slyšel, že petrolejářské spol. přestaly základní benzíny úplně aditivovat, aby:
1) uspořili
2) prohloubil se rozdíl mezi základním a prémiovým palivem